A Comenius-programot értékelik a Gábor iskolában

2010.03.23.

Öt nemzet – német, olasz, angol, lengyel és magyar – pedagógusai és diákjai találkoznak a héten a Gábor Áron Általános Iskolában, hogy a Comenius Iskolai Együttműködési Projekt keretében értékeljék az eddig elvégzett munkát és megbeszéljék a jövő feladatait. A nyáron záruló projekt témája az agressziómentes konfliktuskezelés volt. A pedagógusokból álló nemzetközi csoport hétfő délután a polgármesterrel is találkozott a Városházán.

Az uniós országok iskolás korosztályainak együttműködése, egymás kultúrájának, megismerése, személyes kapcsolatok kialakítása, nyelvgyakorlás, közös célok kialakítása – s így az egységesebb európai szemlélet kialakítása – a célja a Comenius Iskolai Együttműködési Projektnek, amelyben 10 éve vesz részt a kispesti Gábor Áron Általános Iskola. A júniusban záruló program – melynek értékelésére a nemzetközi találkozót szervezték – témája az agressziómentes konfliktuskezelés volt. A projekt megvalósításában egy-egy német, angol, olasz és lengyel iskolával működött együtt a kispesti oktatási intézmény.

A csütörtökig tartó magyarországi programra – melynek a szakmai munka mellett, iskolai foglalkozások és bemutatók is részei – Stuttgartból, Bristolból, Tortorettóból és Gdyniából érkezett 15 pedagógus és 13 diák. Az intézmények képviselői hétfő délután találkoztak Gajda Péter polgármesterrel, aki a találkozót követően a kispest.hu-nak elmondta: „nagyon örülök, hogy sikeresen együttműködik partnereivel a Gábor iskola, amelynek pedagógiai programjában fontos szerep jut a nyelvoktatásnak, az önálló gondolkodásra nevelésnek és más kultúrák megismerésének. A Comenius Projekt eddigi 10 éve is mutatja, hogy milyen színvonalas oktatás folyik Kispest általános iskoláiban”.

Az iskola 1999 óta vesz részt – az első egy-két évben meghívottként – a Comenius Iskolai Együttműködési Projektben. Német, olasz és román partnerintézményekkel megvalósított első témájuk 2002-től három éven át a hagyományos európai ételekről, kultúráról és művelődésről szólt. A következő három év a játékok, a művészetek és a sport különféle formáin keresztül igyekezett előmozdítani a gyerekek közötti interkulturális cserét és tapasztalatszerzést. Ebben a stuttgarti, a gdyniai, és meghívottként egy kolozsvári iskolával működtek együtt. A mostani – az agressziómentes konfliktuskezelést középpontba állító – projekt júniusban zárul, de már dolgoznak a következő programon, amelynek témája a könyv szerepe és helyzete lesz a 2010-es években.
(5 kép)
      

iwiw.hu | facebook | twitter | google | yahoo |