Idén először ülésezett a testület

2008.01.23.


A keddi testületi ülésen oktatási intézmények felújítási pályázatairól, alapító okiratok módosításáról döntöttek a képviselők. Tájékoztatás hangzott el a Kőbánya-Kispest metróvégállomás környékére tervezett beruházásról is.

A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendelet módosítását követően három közoktatási intézmény pályázati támogatásáról döntöttek a képviselők. Az Ady, és az Erkel iskola, valamint Napraforgó Óvoda a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghirdetett Közép-magyarországi Operatív Program beruházási pályázatán vesz részt. Az Ady iskola „Egészséges és Modern Képzés – Kispest jövője”, az Erkel iskola „Gyermekeink jövője – az Erkel Ferenc Általános Iskola Modernizációja”, az óvoda „Napraforgó Óvoda Komplex Felújítása” címmel nyújt be pályázatot, melyekhez az önrészeket a kerület biztosítja az intézmények számára.

Több mint harminc kerületi intézmény, köztük iskolák, óvodák, a polgármesteri hivatal, a Gazdasági Ellátó Szervezet (GESZ), a Vagyonkezelő Műszaki Szervezet (VAMÜSZ), a Kispesti Családsegítő Szolgálat és Gyermekjóléti Módszertani Központ, a Segítő Kéz Kispesti Gondozó Szolgálat, a Kispesti Munkásotthon Művelődési Ház (KMO), a Wekerlei Gyermekház, a Nevelési Tanácsadó, a Kispesti Egészségügyi Intézet, valamint a Kispesti Uszoda alapító okiratát módosította a testület.

A képviselők elfogadták a polgármester értékelését dr. Istvánfi Sándor jegyző 2007. évi tevékenységéről. Gajda Péter kiválóra minősítette a hivatalvezető munkáját.

Utolsó napirendi pontként a beruházót képviselő tervezők tájékoztatták a testületet a Kőbánya-Kispest metróvégállomás és környékére tervezett fejlesztésről. A régebbi elképzelésekhez képest építészeti és közlekedési szempontból is módosult a terv. Építészetileg a legfontosabb változás, hogy a leendő buszpályaudvar előtt a főváros szándékával megegyezően nagyobb parkosított közösségi teret hoznak létre.
A terv több forgalomtechnikai változást is tartalmaz. A Ferihegyi repülőtérre vezető útra lehajtó sávot, azzal párhuzamosan egy csaknem 600 méteres új utat is építenek. Ez a megoldás szakemberek szerint tehermentesíti a Vak Bottyán utca forgalmát, ugyanis a keleti irányból érkezőknek sem ezt az utat, sem a Sibrik Miklós felüljárót nem kell igénybe venniük ahhoz, hogy a majdani létesítményhez hajtsanak.
Újdonság még, hogy egy belső szervizutat is kiépítenek az OBI és a hipermarket telekhatárán, így a beszállító teherautóknak nem a Vak Bottyán utcában kell várakozniuk.
A Vak Bottyán utca és a Sibrik felüljáró is 2x2 sávos lesz, a csomópontok előtt le- és felhajtó sávokkal, a felüljáró kispesti végén járdaszigetet alakítanak ki a buszpályaudvart nem érintő járatok számára.
További változás, hogy az egyszintes metróvégállomáson megduplázzák a peronokat, így szétválik az indulási és az érkezési oldal.
A szakemberek a közlekedési terv legfőbb előnyének, azt tartják, hogy az egyéni és a tömegközlekedés szétválik a buszpályaudvarnál.
Elhangzott: az építési engedély 2008. januárjában jogerőre emelkedett és végrehajthatóvá vált, a tervek szerint 2009 végére készül el a komplexum. 

(6 kép)
  

iwiw.hu | facebook | twitter | google | yahoo |