Magyarország, a mi hazánk...

2010.06.21.


A Vass Lajos Általános Iskolában április 8-án vette kezdetét a TÁMOP 3.1.4. „Magyarország, a mi hazánk” nevű, három hetet meghaladó projekt az 5. és 6. évfolyamon. Ennek célja minél részletesebben megismertetni a gyerekekkel szülőhazájukat, népüket, az ország kultúráját, értékeit, helyünket a nagyvilágban. A téma rendkívül sokrétűnek, az iskolai tananyagba könnyen beilleszthetőnek, illetve a tanulók érdeklődését felkeltőnek bizonyult.
A megvalósítás első lépéseként a gyerekek elmondták gondolataikat, ötleteiket, hogy miről szeretnének hallani, mire kíváncsiak Magyarországgal kapcsolatban. Ezután a pedagógusok összeállították a feladatokat.
  
Összesen 74 tanórán és 11 délutáni programon foglalkoztak a gyerekek a témával a három hét leforgása alatt. Magyar- és történelemórákon természetesen népünk és nyelvünk eredetével, a magyarság irodalmával, nemzetünk jelképeivel foglalkoztunk. Földrajz és természetismeret, valamint környezetvédelem órákon országunk természeti adottságairól tudhattak meg sok érdekeset a gyerekek. Informatikaórákon internetes gyűjtőmunkával készítettek összeállítást a nagyobbak arról, mit jelent számukra Magyarország, a kisebbek pedig megrajzolták a magyar címert. A rajzóra is fontos szerepet kapott, gyönyörű „hímzett párnák” és népi öltözetek születtek. Énekórán pedig magyar népdalokat tanultak. Technikaórán elkészült hazánk sóliszt-gyurma domborzati térképe, továbbá a népi építészet jellegzetességeit is megjelenítették maketteken. A testnevelésóra sem a megszokott módon zajlott: a diákok hagyományőrző íjászaton vehettek részt az iskola udvarán, és kiváló gyűjtőmunkát végeztek olimpiai bajnokainkról. Angol- és németórákon tudásszintjüknek megfelelő idegen nyelvi bemutatót állítottak össze hazánkról, de a matematikai szöveges feladatok is kapcsolódtak a projekt témaköréhez, sőt híres magyar matematikusokról tablót készítettek a gyerekek.
  










































A délutáni foglalkozásokat pedagógusaink mellett meghívott vendégek tartották. Ezeken a foglalkozásokon születtek meg a különféle tablók a történelem, irodalom témaköréből, de egy hatalmas képeslap is elkészült angol illetve német nyelven, mely hazánk nevezetességeit mutatja be. Foglalkoztunk természetesen a magyarországi világörökségekkel, az őshonos magyar állatokkal, az ősi magyar kutyafajtákkal. Egy környezetvédő szervezet festhető környezetkímélő pamut táskákkal ajándékozta meg a résztvevőket. Egy hivatásos vadász Magyarországon élő állatok csontjait és bundáját hozta el gyerekeinknek, majd egy izgága vadászgörény simogatására is lehetőségük nyílt. Az egyik legnagyobb sikert arató program a Nógrád megyéből érkezett néptáncosok bemutatója volt. A tanulóktól érkezett visszajelzések szerint elértük célunkat, csupa pozitív élményről számoltak be. Nemcsak a három hét történéseit élvezték, de a közös munka és élmény össze is kovácsolta a gyermekcsapatokat, valamint minden elvégzett feladat hozzájárult ahhoz, hogy gyermekeink szeressék és tiszteljék hazájukat, őrizzék és ápolják értékeinket.
Kuczi Eszter Anna projektvezető

iwiw.hu | facebook | twitter | google | yahoo |